סופ"ש נבחרות במטולה

כל נבחרות ישראל נפגשו במטולה בסוף שבוע האחרון על מנת להתכונן לקראת אליפויות העולם השנה. נפגשנו עם מאמן הנבחרת טאי ניוברי כדי לדבר על העבר, ההווה והעתיד.

אחרי שנתיים בלי תחרויות בינלאומיות , נבחרות בכל העולם השתנו מהקצה אל הקצה במיוחד בגילאי הנוער. אצלנו המצב לא היה שונה כשמאמן נבחרת ישראל טאי ניוברי טס במיוחד מארצות הברית וראה מספר גדול של שחקנים חדשים על מנת להתחיל לבנות את הקבוצות לקראת אליפויות העולם של הנערים (ילדים עד גיל 18) בטורקיה, הנוער (ילדים עד גיל 20) במקסיקו, נשים בסרביה והגברים בקרואטיה. המחנה שנערך ב26 וה27 לנובמבר התחיל בשיחה עם כל המועמדים לנבחרות, המשיך בשלל מבחני כושר כדי לבחון את המצב הגופני של כל השחקנים והיכולות הפיזיות שלהם והסתיים בשלושה אימונים כשהגברים התאמנו בדרך כלל עם הנוער והנשים התאמנו עם הנערים.

אחרי סופ"ש עמוס במטולה, מאמן הנבחרת היה נשמע מרוצה מאוד כשסיכם: "אנחנו בכיוון הנכון, בנערים יש הרבה שחקנים שאפשר לבחור מהם, מה שמראה על גדילה בענף, הרמה של קבוצת הנוער רק עולה, בנשים התחלת התוכנית החדשה זה פשוט מדהים ובגברים אנחנו עלינו דרג ועכשיו צריך להשאיר את הרמה הגבוהה". כפי שנאמר, בשנתיים האחרונות לא התקיימו אליפויות עולם בעקבות הקורונה, מה ששם קצת ערפל על מה שעתיד לבוא. כשטאי נשאל על הדבר, הוא ענה: "כל העולם נמצא באותה סירה, אבל הדבר הנחמד הוא שאנחנו עדיין נראים טוב". על הציפיות מאמן הנבחרת הגיב בצניעות שהוא רוצה שכל הנבחרות פשוט יתחרו ברמה טובה.

מה שמיוחד מאוד השנה זאת העובדה שפעם הראשונה בהיסטוריה, יש לנו גם קבוצת נשים שתתחרה באליפות העולם שתיערך בחודש מרץ בבלגרד. הקמת נבחרת הנשים זאת יוזמה נהדרת שלא רק תעזור לפיתוח הענף, אלא גם תהווה בשביל דור העתיד של שחקניות ההוקי יעד לשאוף אליו ושחקניות שהן ישאפו להיות כמוהן. כשנשאל על העניין, היה זה קל מאוד לשמוע את ההתרגשות על הקול של טאי: "אני לא יכול להסביר כמה זה מדהים. יש לבנות הצעירות האלה הזדמנות מיוחדת, הן פורצות דרך, הן הולכות להיות הבנות הראשונות שהולכות ללבוש את המדים הלאומיים בהוקי קרח וכשהן יחזרו בחזרה למגרשים בארץ הן יגרמו לבנות חדשות לעבוד קשה על מנת להגשים את אותו הדבר"

אז לאחר המחנה המוצלח, כל מה שנותר זה לאחל בהצלחה לכל השחקנים, השחקניות ולנבחרות בהמשך השנה ובמיוחד לנבחרת הנוער שכבר בעוד קצת יותר מחודש יעלו על הקרח במקסיקו באליפות עולם הראשונה של העונה.

 

Start a Conversation