הצדק נעשה – בית הדין לערעורים בספורט פוסק לטובתנו

הניצחון הוא חזות הכל בספורט, ובאיגוד ההוקי קרח הישראל אנחנו תמיד מנסים להשיג את המטרה העליונה, שהיא לעמוד בכל אתגר ולהשיג את התוצאה הטובה ביותר. עם זאת, חייבים להודות שבתקופה האחרונה נתקלנו באתגרים לא רק על הקרח, אלא גם מחוץ למשחק. ועדיין, אנחנו שמחים באותה מידה לציין שיש לנו את היכולת לנצח בכל מגרש.

מספר שבועות בלבד אחרי הזכייה העוצמתית באליפות העולם עד גיל 20 בבולגריה, שסידרה לצעירים שלנו עלייה לדרג 2 ב', ניצחנו במאבק נוסף. והפעם לא על המשטח החלקלק אלא באווירה  הרצינית והשקטה שבבית הדין לערעורים בספורט (CAS).

השופטת הקנדית ננסי אור פירסמה את פסיקתה בנוגע לערעור שהגשנו על החלטתו של איגוד ההוקי קרח העולמי להשעות את נבחרות ישראל מכל התחרויות הבינלאומיות, כביכול בגלל "סיכון בטיחותי". ההחלטה, עליה הודיעו ב-10 בינואר 2024, הובילה את האיגוד הישראלי לצאת למאבק נחוש לביטולה. עם תמיכה פה אחד מרשויות הספורט המקומיות, נלחמנו לשנות את ההחלטה שאיימה להחזיר את ההוקי הישראלי לאחור ולמחוק את ההישגים האחרונים שלנו.

אחרי מאבק אינטנסיבי ובלתי מתפשר בן שבוע על זכויותינו, האיגוד העולמי נענה לבקשתנו והסיר את החרם – אבל רק ביחס לתחרות הראשונה ברשימה, אותה אליפות עולם עד גיל 20. לכן, גורלן של שלוש הנבחרות הנוספות (גברים ונשים, לצד נבחרת הנוער) היה תלוי באוויר.

אך כעת, סוף סוף, אין יותר אי ודאות, והפסיקה של השופטת אור קובעת בבירור: "הנהלת האיגוד העולמי כשלה בכך שלא התייחסה לאיגוד ההוקי קרח הישראלי באופן שוויוני ביחס לאיגודים לאומיים אחרים המשתתפים בטורנירים, או באופן שוויוני ביחס לאיגודים לאומיים אחרים המתמודדים עם מצב דומה… ההחלטה סתרה ו/או התעלמה מהעקרונות הבסיסיים של שוויון והזדמנות שווה".

השופטת אור פסקה באופן שאינו משתמע לשני פנים שההחלטה בטלה ומבוטלת, ושישראל רשאית להשתתף בכל טורניר כמו כל הנבחרות האחרות. משמעות הדבר היא שהספורטאים ייצגו את המדינה שלנו בגאווה ב:
אליפות העולם עד גיל 18 דרג 2 ב' בספרד (23-17 במרץ);
אליפות העולם לנשים דרג 3 ב' באסטוניה (29-24 במרץ);
אליפות העולם דרג 2 א' בסרביה (27-21 באפריל).

Start a Conversation