עקומת הלמידה של נבחרת ישראל עד גיל 20 בליגת ההוקי

העונה השנייה של ליגת העילית הישראלית בהוקי קרח  (IEHL)הסתיימה באופן מסעיר. HC נתניה הגנה על תארה מהעונה שעברה אחרי ניצחון 3-7 על דולפיני בת ים בגמר. הליגה היא מיזם פרטי הכולל שחקנים ממדינות שונות ונועד בעיקר לשם ההנאה – אחרי הכל, למה ניתן לצפות מהוקי בקיץ? לכן, סביר להניח שלא חשבתם שלא שווה להזכיר את הליגה הזו באתר הרשמי של האיגוד… אבל בואו לא נקפוץ למסקנות.

השינוי המשמעותי מעונת הבכורה היה שהפעם נבחרת ישראל עד גיל 20 הייתה אחת משמונה המשתתפות. כשמדברים על שחקנים צעירים וההתפתחות שלהם, אי אפשר להתעלם מהעובדה הברורה שחייבים לתת להם כל הזדמנות אפשרות לצבור ניסיון. לשחק מול יריבות בלתי צפויות, ולבלות יותר זמן על הקרח ולא משנה מתי ואיפה, יכולים לעשות רק טוב לצעירים, במיוחד כשאליפות העולם הביתית הולכת ומתקרבת. זה בדיוק מה שחשבת הנהלת הליגה, ופעלה בהתאם.

זו הדרך בה הליגה הפכה מכיף טהור לחלק חשוב בהכנות של הנבחרת עד גיל 20 לאליפות העולם לנוער בדרג A3 שתיערך בינואר בהיכל One Ice. תוך חמישה שבועות, הנבחרת שיחקה 13 פעמים ועלתה לחצי גמר, שם החמיצה רק במעט זכייה במדליה. אבל זו לא שאלה של ניצחונות, הפסדים או מיקום, ומעולם לא הייתה כזו עבור הצעירים. חכמים אומרים שאתה יכול לנצח או ללמוד, וזה מדויק לגבי הכישרונות הגדולים ביותר של המדינה שחווים עקומת למידה. הם כבר צברו ניסיון עשיר באליפויות העולם עד גיל 20 ועד גיל 18, וכעת ליגת העילית מספקת להם הזדמנות נוספת לצמוח כנבחרת. והם ניצלו את ההזדמנות הזו בגדול.

זו הייתה חוויה ייחודית מאחר שהם התמודדו מול יריבות שונות מאוד. הם פגשו קבוצות מנוסות, קבוצות ששיחקו יחד שנים רבות בליגה הישראלית, וגם קבוצות שהורכבו משחקנים שנפגשו שם לראשונה. לפעמים אתה יודע למה לצפות, לפעמים אין לך מושג, אבל בסופו של דבר כל זה מוסיף לריגוש.

גם השבוע האחרון של הליגה היה מרגש עבור החבר'ה האלה. ביום שלישי, ה-18 ביולי, הנבחרת שיחקה בפעם האחרונה בשלב הבתים, ולמחרת כמעט כולה נסעה צפונה, למטולה, לגמר ליגת הנוער. השחקנים נאלצו להתפצל שם ולשחק זה מול זה, כפר סבא קינגס נגד כוכבי הצפון של מטולה וביום חמישי, הם שוב שיחקו יחד במסגרת הנבחרת, נגד HC תל-אביב ברבע גמר ה- IEHL.

זה כיף ללמוד, נכון? ובמיוחד ללמוד הוקי קרח כשחקן נוער!

Start a Conversation