אתגר חדש לתנובות

ב-26-27 במאי, איגוד ההוקי קרח העולמי (IIHF) קיים את הקונגרס השנתי שלו בשלבי הסיום של אליפות העולם 2023 בטמפרה, פינלנד. חלק מהתוכנית הקבועה של האירוע מעורר העניין היה החלוקה של טורנירים בינלאומיים לעונה הקרובה.

ישראל התבלטה בתור אחת מהמרוויחות העיקריות, אחרי שזכתה באירוח של אליפות העולם עד גיל 20 (דרג 3 א') לשנת 2024. הטורניר מתוכנן ל-22 עד 29 בינואר בשנה הבאה, ויתקיים ב-One Ice Arena, היכל הקרח החדש והנוח ביותר במדינה.

בכורה מרגשת

זה יהיה הטורניר הבינלאומי השני תוך שנתיים שיתקיים בהיכל זה. במרץ שעבר, המתקן שם חותם רציני על מפת ההוקי הבינלאומית כשאירח את אליפות העולם לנשים 2023 בדרג 3 ב'. הנבחרת המארחת תמיד תזכור את הטורניר בזכות הניצחון הבינלאומי הראשון בתולדותיה – בטורניר הבינלאומי השני בלבד בו השתתפה נבחרת הנשים של ישראל – ועבור המארגנים, האירוע היה סימן ברור להכרה עולמית בענף במדינה.

פטר בריזה, השוער הצ'כי הידוע הבינלאומי לשעבר, וכיום סגן נשיא בכיר ב- ,IIHFהגיע לתנובות כמפקח על הטורניר והתרשם מכל מה שראה.

"זה היכל יפהפה", אמר בריזה אחרי הטורניר באתר IIHF.com. "בנוסף למשטח הקרח המרכזי, יש משטח אימונים, דבר חשוב מאוד עבור מדינות קטנות יותר כביכול בהן תמיד היה צריך לחלק את הקרח בין הוקי, החלקה אמנותית והחלקה לציבור הרחב. כמובן שמדובר היה באתגר עבור ההיכל והאיגוד הלאומי לארגן את הטורניר, אבל הם עשו עבודה נהדרת והוכיחו שיש עתיד לקיום טורנירים נוספים במדינה".

"עודדתי את האיגוד הלאומי להירשם לאירוח אירועים נוספים, מאחר שהדבר מגביר את הפופולריות ומוביל בוודאות להתקדמות. אנחנו רוצים לשתף פעולה ולסייע בדרכים רבות. לא רק מבחינת הוקי. זה מתקן נהדר, אבל גם מדינה פנטסטית עם כל כך הרבה מוקדי עניין היסטוריים ותרבותיים".

"אין ספק שעם מתקן כזה, לאיגוד הישראלי יש סיכוי טוב לארח עוד טורנירים כמו האליפויות עד גיל 20 ועד גיל 18 בדרגים הרלוונטיים. זו בדיוק הדרך בה אנחנו מקדמים הוקי בכל העולם".

ובכן, הוא עמד במילתו במהירות. נמשיך לקדם את הענף בינואר הקרוב, כשבולגריה, מקסיקו וטורקיה יגיעו לתנובות כדי לשחק מול הנבחרת שלנו ולהתמודד על עלייה לדרג 2 ב'.

 

קמפיין מצוין באיסטנבול

בינואר שעבר, נבחרת הנוער שלנו הגיעה קרוב עד כאב להשלמת המטרה העיקרית שלה. הפעם, שמונה נבחרות התחרו באיסטנבול, טורקיה. הן חולקו לשני בתים, והמיקום בסיבוב המוקדם קבע את הדירוג בהצלבה.

נבחרת ישראל הייתה בלתי ניתן לעצירה בשלב הבתים, כאשר טסה לשלושה ניצחונות רצופים. בדרכה להצלבה, הנבחרת של אדוארד רבניאגה הביסה את דרום אפריקה 1:16, את בולגריה 0:8, וניצחה את טורקיה 3:6. לאחר מכן היא קרעה את בוסניה והרצגובינה 0:10 ברבע הגמר. ההתמודדות הנוספת עם טורקיה ברבע הגמר הייתה צמודה יותר, אך הבחורים שלנו שוב סיימו עם ידם על העליונה כשניצחו לבסוף 4:6.

הכל הוכרע לבסוף במשחק האחרון מול אוסטרליה. עליית הדרג הייתה באוויר והציפיות היו גבוהות, אבל האוסטרלים היו חזקים מדי. הם זכו בזהב עם 1:4 ועלו לדרג 2 ב', במקום מקסיקו שהפסידה בכל חמשת משחקיה בדרג הבכיר יותר.

אם כך, הגיע הזמן להתחיל בקמפיין נוסף! נקווה שבמגרש הביתי הנבחרת עד גיל 20 של ישראל תוכל לעשות צעד אחד קדימה.

מסעות באירופה עבור כל השאר

שלוש הנבחרות הנוספות המייצגות את ישראל באליפויות העולם יצאו לאירופה באביב הבא:

  • נבחרת הנשים, בהשראת הניצחון הבינלאומי הראשון שלה, תצא לאסטוניה כדי לשחק בדרג 3 ב' (24-29.3.2024);
  • הנבחרת עד גיל 18, שהגיעה לגבהים של דרג 2 ב' לראשונה מאז 2008, תתמודד עם האתגר של הרמה החדשה בספרד (6-12.4.2024);
  • ולבסוף, אחרי מאמץ אדיר ומוצלח להבטחת המקום בדרג 2 א', נבחרת הגברים תקווה לפחות לשחזר את ההישג בסרביה (21-27.4.2024).

Start a Conversation